χορτοφαγία: στάση ζωής



Αποστολέας Θέμα: Το κίνημα του "αρνιού"...  (Αναγνώστηκε 1723 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Alitakos

  • Θαμώνας
  • *****
  • Μηνύματα: 874
    • Ζώα και Αυτοδιάθεση
Το κίνημα του "αρνιού"...
« στις: Μάρτιος 22, 2012, 06:57:26 μμ »
Την είδηση την αναπαράγω κι εδώ καθώς θέλω να αναδείξω πως επειδή έγιναν μερικά εξεγερτικά γεγονότα δεν σημαίνει πως άλλαξαν και σωρηδόν συνειδήσεις πέρα
από το οικονομικό πλαίσιο και θέλει σκληρή πάλη για να τσακιστεί ο σπισισμός είτε στα κωλοχώρια των κτηνοτρόφων με μεσάζοντες, είτε στις πλατείες χωρίς τους
τελευταίους με μαζική κοινωνική αποδοχή παραδόσεων πτωμάτων και ίσως live σφαγών. Και εκεί είναι που πρέπει κατά την άποψη μου που πρέπει εμείς να
παίξουμε παραγοντικό ρόλο στο να το αποτρέψουμε.
Παραθέτω το δημοσίευμα και θα ήθελα πολύ να ακούσω απόψεις και από τις άλλες/ους.

«Η πρωτοβουλία των παραγωγών της Πιερίας αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία απέναντι στα κυκλώματα των μεσαζόντων της αγοράς που επιδιώκουν να αγοράζουν πάμφθηνα τα προϊόντα από τους παραγωγούς και να τα πωλούν πανάκριβα στους καταναλωτές». Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του Συλλόγους Επαγγελματιών Κτηνοτρόφων Νομού Ηρακλείου (ΣΕΚΝΗ), κ. Κώστας Καράτζης, σχολιάζοντας το «κίνημα της πατάτας». Όσον αφορά το κυοφορούμενο «κίνημα του αρνιού» εν όψει Πάσχα, ο κ. Καράτζης τονίζει ότι υπάρχει αντίστοιχο ενδιαφέρον παραγωγών και καταναλωτών, πλην όμως λόγω ιδιαιτερότητας οι δυσκολίες είναι μεγαλύτερες.
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση του προέδρου του ΣΕΚΝΗ:

Η πρωτοβουλία των παραγωγών της Πιερίας αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία απέναντι στα κυκλώματα των μεσαζόντων της αγοράς που επιδιώκουν να αγοράζουν πάμφθηνα τα προϊόντα από τους παραγωγούς και να τα πωλούν πανάκριβα στους καταναλωτές. Η επιτυχία του όλου εγχειρήματος στηρίχθηκε αφ’ ενός στην αξιοποίηση της τεχνολογίας της ηλεκτρονικής επικοινωνίας (ηλεκτρονικό εμπόριο) και αφετέρου στην αγανάκτηση των καταναλωτών απέναντι στα κυκλώματα της αισχροκέρδειας.
Η άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση των καταναλωτών ήταν μια επαναστατική αντίδραση (έκρηξη) της κοινωνίας του καταναλωτικού κινήματος απέναντι στα κυκλώματα των μεσαζόντων.
Ως εκ τούτου η πρωτοφανής συνέργεια παραγωγών και καταναλωτών δικαίως χαρακτηρίστηκε ως «κίνημα της πατάτας».

Τα αποτελέσματα αυτής της συνέργειας είναι μετρήσιμα τόσο επ’ ωφελεία των παραγωγών που πούλησαν από 10 λεπτά το κιλό την πατάτα στα 25 λεπτά (δυόμιση φορές πάνω), όσο και των καταναλωτών που αγόρασαν 25 λεπτά αντί των 70 – 80 ή και ενός ευρώ (τρείς έως τέσσερις φορές κάτω).
Τώρα κατά πόσο αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να καταργήσει τις δομές της αγοράς και να καθιερωθεί ως μόνιμο σύστημα διάθεσης των προϊόντων στην αγορά, σίγουρα υπάρχουν ερωτηματικά , επιφυλάξεις ακόμη και αρνητικές απόψεις.
Πως μπορεί να διαφυλαχθεί ο αγνός χαρακτήρας αυτής της παρέμβασης, ποιος εγγυάται την ποιότητα και την ταυτότητα του προϊόντος με δυνατότητα ιχνηλασιμότητας όταν δεν υπάρχει συλλογικός φορέας διαχείρισης των παραγωγών;
Ας μην ξεχνάμε ότι ο θεσμός των λαϊκών αγορών είχε τον ίδιο χαρακτήρα με αυτές τις πρωτοβουλίες και τώρα έχει εκφυλιστεί σε σημείο που χρειάζεται εξυγίανση ειδάλλως πρέπει ακόμη και να καταργηθεί. Είναι πάμπολλα τα φαινόμενα οι τιμές της λαϊκής να είναι ακριβότερες από εκείνες των καταστημάτων της αγοράς και τα προϊόντα που διακινούνται να είναι σε ποσοστό 70-80% εισαγόμενα.
Σίγουρα ως παραγωγοί δεν επιδιώκουμε αυτή την αμεσότητα της κοροϊδίας , του εμπαιγμού και της εξαπάτησης των καταναλωτών.

Τώρα σε ότι αφορά το «κίνημα του αρνιού» εν όψει Πάσχα, σαφώς υπάρχει αντίστοιχο ενδιαφέρον παραγωγών και καταναλωτών, πλην όμως λόγω ιδιαιτερότητας οι δυσκολίες είναι μεγαλύτερες και αρκετές εξ αυτών αξεπέραστες.
Το κρέας ως νωπό και ευπαθές προϊόν για την διάθεση του στην λιανική, προϋποθέτει στεγασμένο χώρο (εγκεκριμένο κατάστημα) που να πληροί τις συνθήκες υγιεινής να εγγυάται την ασφάλεια των τροφίμων και με φορέα διαχείρισης που να εκδίδει αποδείξεις λιανικής πώλησης και ζυγιστικής μηχανής. Κατά συνέπεια το κρέας δεν μπορεί να διακινηθεί στις πλατείες τουλάχιστον νόμιμα.
Το «κίνημα του αρνιού» λειτούργησε στην Κρήτη τα τελευταία χρόνια πολύ πριν το «κίνημα της πατάτας», περιστασιακά ως λύση ανάγκης με πρωτοβουλία των κτηνοτροφικών συλλόγων Κρήτης.

Πλην όμως η υλοποίηση αυτών των εμπορικών συμφωνιών με μεγάλη αλυσίδα Σ. Μ πραγματοποιήθηκε με ενδιάμεσο (ζωέμπορα) ο οποίος εξέδωσε τα τιμολόγια αγοράς στους παραγωγούς και διεκπεραίωσε την πληρωμή (με ρίσκο φυσικά για τους παραγωγούς) διότι οι σύλλογοι είναι συνδικαλιστικά όργανα. Το αποτέλεσμα αυτής της διαχείρισης βεβαίως είχε θετικό πρόσημο τόσο για τους παραγωγούς όσο και τους καταναλωτές. Οι παραγωγοί πληρώθηκαν την περίοδο του Πάσχα με έξη (6) ευρώ και την πρωτοχρονιά 5,5 αντί 4, ενώ οι καταναλωτές αγόρασαν σε τιμή κόστους ή ακόμη και κάτω του κόστους λόγω της ενιαίας πολιτικής της εταιρίας (ίδιες τιμές σε όλη τη χώρα). Τώρα όμως και ένα χρόνο που ιδρύθηκε ο φορέας διαχείρισης των παραγωγών, ή Ομάδα Παραγωγών Κτηνοτρόφων Κρήτης τα «Κρητικά Μιτάτα», μοντέλο πρότυπο στον οποίο μπορούν να συμμετάσχουν οι κτηνοτρόφοι όλης της Κρήτης, οι σύλλογοι δεν έχουν πλέον τον κυρίαρχο ρόλο στη διαχείριση του κρέατος και των λοιπών προϊόντων πέραν της άσκησης πολιτικής και αγωνιστικής διεκδίκησης για τον κλάδο.

Τα «Κρητικά Μιτάτα» διακινούν από πέρσι το Πάσχα κρέας στην χονδρική με ιδιόκτητο ψυγείο αυτοκίνητο. Η δυνατότητα διάθεσης και στη λιανική προϋποθέτει οπωσδήποτε πρατήριο κρέατος και η καθετοποίηση της προσπάθειας εξαλείφοντας τους μεσάζοντες, δίκτυο διακίνησης και πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης.
Το «κίνημα του αρνιού» στην Κρήτη στέφθηκε με επιτυχία τα προηγούμενα χρόνια όταν υπήρχε η δυνατότητα συνεργασίας και συνεννόησης όλων των κτηνοτροφικών συλλόγων της Κρήτης με κοινή στάση και πολιτική σε όλα τα κρίσιμα ζητήματα.
Σήμερα διαπιστώνεται η τραγικότητα της ασυνεννοησίας του Παγκρήτιου κτηνοτροφικού κινήματος (τα μαγαζάκια) και των αποσπασματικών πρωτοβουλιών μεμονωμένων συλλόγων να διαθέσουν τα αρνιά των παραγωγών τους αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στο σύνολο του κλάδου και στο μείζον ζήτημα της βιωσιμότητας.
Το κόστος παραγωγής του αρνιού στην Κρήτη πλησιάζει τα 10 ευρώ το κιλό όταν οι παραγωγοί αξιώνουν μια τιμή αξιοπρέπειας 6 € για το Πάσχα και 5,5 την υπόλοιπη περίοδο. Η αποσπασματική πρωτοβουλία συλλόγου κτηνοτρόφων να ανακοινώσει ότι θα διαθέσει με 6,80 το κιλό στη λιανική με τον Φ.Π.Α, δημιουργεί κλίμα πανικού στην αγορά και πιέζει την τιμή παραγωγού κάτω από τα 5€ με τάση πτώσης στα 4.

Το κόστος σφαγής + μεταφορικά πλησιάζουν το ένα (1) ευρώ + έξη (6) στον παραγωγό διαμορφώνουν το κόστος στην χονδρική το ελάχιστο στα 6,5 € και από εκεί και πάνω το μικτό κέρδος του λιανοπωλητή κρεοπώλη + Φ.Π.Α την τιμή στη λιανική η οποία δεν μπορεί να είναι κάτω από οκτώ (8) €. Μια τιμή γύρω στα 8-8,5€ για τον καταναλωτή δεν είναι ακριβή σε σχέση με την ποιότητα και το κόστος παραγωγής του ντόπιου αρνιού όταν μάλιστα το κατεψυγμένο της Νέας Ζηλανδίας κοστίζει 8 €.
Οι όποιες άλλες τιμές κάτω αυτού του κόστους μειοδοτούν την τιμή παραγωγού κάτω από τα όρια ασφαλείας για την επιβίωση της ντόπιας κτηνοτροφίας η οποία εξ’ αιτίας και άλλων σύνθετων παραγόντων οδηγείται σε αφανισμό.
Η κτηνοτροφία της Κρήτης στα τελευταία χρόνια από το 2007 με την κρίση των ζωοτροφών και μετά έχει συρρικνωθεί σε ποσοστό άνω του 40% με αντίστοιχη μείωση στο γάλα, στο κρέας και στα παράγωγα τους. Το αιγοπρόβειο κρέας και τα γαλακτοκομικά της Κρήτης από πλεονασματικά είναι ήδη ελλειμματικά και ως εκ τούτου δε χρειάζεται κανένας πανικός για τη διάθεση τους. Παρά την πτώση της καταναλωτικής δύναμης αυτό το καλοκαίρι δεν θα υπάρχει ούτε αρνί ούτε τυρί στην Κρήτη.
Οι κτηνοτρόφοι της Κρήτης καλούνται να υπερασπιστούν το μόχθο τους και τη βιωσιμότητα των εκμεταλλεύσεων τους βάζοντας οι ίδιοι τον πήχη της τιμής παραγωγού στα 6 €. Το κίνημα της πατάτας υπερδιπλασίασε το εισόδημα των παραγωγών, ενώ το κίνημα του αρνιού όπως ανεύθυνα και απερίσκεπτα αποφασίζουν να το αξιοποιήσουν κάποιες πρωτοβουλίες, οδηγεί σε αντίθετο αποτέλεσμα μειώνοντας το στο μισό.

Ο πρόεδρος του ΣΕΚΝΗ Κώστας Καράτζης

Το θέμα το βρήκα στο Indymedia (https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1386850) αλλά μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στο Cretalive:
http://www.cretalive.gr/new/79462/crete/10.000_arnia_gia_to_kinima_..._tou_Anogeianou_Oftou
http://www.cretalive.gr/new/80921/crete/Emfulios_metaxu_ktinotrofon_gia_to_kinima_tou_arniou
http://www.cretalive.gr/new/80903/crete/www.anogeianoarni.gr_..._kai_kontra_me_tous_kreopoles

Αποσυνδεδεμένος ToFu

  • www.tofu.gr
  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 1669
  • black salt is not black!
    • tofu.gr
Απ: Το κίνημα του "αρνιού"...
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 26, 2012, 02:48:53 μμ »
καλό θα ήταν να είχαμε ένα κείμενο για το πάσχα...

Αποσυνδεδεμένος elsa

  • Συντονίστρια
  • Addicted
  • *****
  • Μηνύματα: 6819
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Αποσυντονίστηκα...
    • elsa's blog
Απ: Το κίνημα του "αρνιού"...
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 26, 2012, 04:01:17 μμ »
καλό θα ήταν να είχαμε ένα κείμενο για το πάσχα...

ακόμα καλύτερα θα ήταν να είχαμε ένα κίνημα εναντίον του πάσχα...  sigh

Αποσυνδεδεμένος ToFu

  • www.tofu.gr
  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 1669
  • black salt is not black!
    • tofu.gr
Απ: Το κίνημα του "αρνιού"...
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 26, 2012, 04:43:35 μμ »
ας έχουμε τώρα το κείμενο κι ετοιμάζεται και το κίνημα :P

Αποσυνδεδεμένος go vegan

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 1039
  • Question authority!
Απ: Το κίνημα του "αρνιού"...
« Απάντηση #4 στις: Απρίλιος 11, 2012, 08:18:20 μμ »
Για το «κίνημα του αρνιού» και την τσάμπα αλληλεγγύη

Με αφορμή τα όσα ακούγονται τελευταίως για το αυτο-αποκαλούμενο «κίνημα του αρνιού» (1), (2), (3), (4), αλλά και την προώθηση πώλησης κατσικιών μέσα από κινηματικές λίστες ηλεκτρονικών ταχυδρομείων και αφίσες για τον αυτοδιαχειριζόμενο εορτασμό του πάσχα και την ανατρεπτική ενδυνάμωση των "εθίμων" του τόπου, θα θέλαμε να συνεισφέρουμε σε αυτόν τον διάλογο περί αυτοδιαχείρισης των αναγκών και των επιθυμιών μας, εμπνευσμένες από το "αντιεξουσιαστικό" εγχείρημα "Νισύρικα Κατσίκια Νο 2: Η ΣΦΑΓΗ"* :

"Γίνε και εσύ συμμέτοχος στην πασχαλινή υπερεκμετάλλευση
"Νισύρικοι μετανάστες Νο 2: Η ΣΦΑΓΗ"


Παράγγειλε και εσύ έναν [ή μισό ή όσο] μετανάστη από τη Νίσυρο για το πασχαλινό τραπέζι και βοήθησε:
α. το νησί μας και τις ιδιοκτησίες μας να απαλλαγούν από αυτά τα διαόλια
β. τους δουλεμπόρους και τους μαχαιροβγάλτες να βγάλουν κάνα φράγκο [γιατί επιχορηγήσεις γιοκ]. Άιντε μήπως τους πείσουμε να ασχοληθούν και λίγο πιο σοβαρά με τα «ζώα» και σταματήσουν να τα έχουν έτσι χύμα στο νησί!(να τους φτιάξουν πχ έναν χώρο «προσωρινής φιλοξενίας»)
γ. την τσέπη σου, αγοράζοντας φτηνό και ποιοτικό εργατικό κρέας και
δ. τη γλώσσα και το στομάχι και τους φίλους σου που θα απολαύσουν τους καρπούς της εκμετάλλευσης και του βασανισμού όσων έχουν για μόνη πατρίδα τους τη γη [και ενίοτε την περιουσία μου!]
τιμές:
*μετανάστης γάλακτος – για παιδική εργασία- 7 ευρώ το κιλό*
*μετανάστης vegan – με ελάχιστο κόστος συντήρησης- 5 ευρώ το κιλό*

***παραλαβή από τον Πειραιά***

οργανωθείτε με τους φίλους σας και κάντε ομαδικές παραγγελίες, βολεύουν.
προωθήστε σε ρατσιστές, φασίστες, άτομα που μπορεί να ενδιαφέρονται και που εμπιστεύεστε..

για παραπάνω πληροφορίες στείλτε μου mail στο* ...



(αρχικό κείμενο):"Γίνε και εσύ συμπαραγωγός της πασχαλινής υπερπαραγωγής
*"Νισύρικα Κατσίκια Νο 2: Η ΣΦΑΓΗ"*


Παράγγειλε και εσύ ένα [ή μισό ή όσο] κατσίκι απο τη Νίσυρο για το

πασχαλινό τραπέζι και βοήθησε

α. το νησί και τον κήπο μας να απαλαγούν απο αυτα τα διαόλια

β. τους παραγωγούς και κατσικοκοσφάκτες να βγαλουν

κανα φράγκο [γιατί επιχορηγήσεις γιοκ]

            *** άιντε μήπως τους πείσουμε να ασχοληθούν και λίγο πιο σοβαρά

με τα ζώα τους και σταματήσουν να τα έχουν έτσι χύμα στο νησί!

γ. την τσέπη σου, αγοράζοντας φτηνό και ποιοτηκό κρέας και

δ. τη γλώσσα και το στομάχι και τους φίλους σου που θα απολαύσουν

αγριοκάτσικο θρεμμένο με βότανα και αγριοχορτα της νισύρικης γης

[και ενίοτε τα μπροκολάκια μου!]...
τιμές:

*κατσίκάκι γάλακτος [6-10 κιλά] 7 ευρώ το κιλό*

*κατσίκάκι vegan [10-15 κιλά] 5 ευρώ το κιλό*
 

         ***παραλαβή από τον Πειραιά***


οργανωθείτε με τους φίλους σας και κάντε ομαδικές παραγγελίες, βολεύουν.

προωθήστε σε άτομα που μπορεί να ενδιαφέρονται και που εμπιστεύεστε..

για παραπάνω πληροφορίες στείλτε μου mail στο (...)

ευχαριστώ πολύ

καλή σαρακοστή και τέτοια

(...)


Η απελευθέρωση των ανθρώπων, των άλλων ζώων και της γης είναι αγώνας ενιαίος και αδιαχώριστος

Η κακοποίηση και η βία, είτε σε αυτήν υποβάλλονται άνθρωποι ή άλλα ζώα, έχει ως αφετηρία την κυριαρχία και την επιβολή. Στην περίπτωση των παραπάνω κινημάτων φαίνεται οτι το μόνο που απασχολεί είναι από πού προέρχεται η επιβολή (ή ποιος έχει την εξουσία) και όχι αν αυτή είναι λάθος.

Η αναγωγή της βίας που υφίστανται τα άλλα ζώα, σε «κινηματική» ευτελίζει κι ισοπεδώνει τους αγώνες για την ελευθερία.

Σ’ αυτήν την περίπτωση, όταν μιλάμε για «αυτοδιαχείριση προϊόντων», αναφερόμενες στο πόδι, το κεφάλι ή τον πνεύμονα της κατσίκας,  και γενικότερα στο προϊόν ‘κατσίκα’, δεν μιλάμε απλώς για ένα ζώο ως ιδιοκτησία (αρχικά του εκτροφέα και αφού το αγοράσουμε δικιά μας), ούτε μιλάμε απλώς για χειραγώγηση, αλλά για την πλήρη επιβολή πάνω σε ένα άλλο ζώο. Μιλάμε για την αφομοίωση της έννοιας ζώο με την έννοια αντικείμενο και την ολοκληρωτική εκμετάλλευση ενός όντος με σκέψεις, επιθυμίες, ατομικότητα και κοινωνική ζωή. Αυτό όμως φαίνεται πως είναι λεπτομέρεια για τους εκμεταλλευτές των άλλων ζώων όταν μπορούν να αυξήσουν το κέρδος τους, όπως άλλωστε λεπτομέρεια είναι τα προβλήματα της εργατικής τάξης για την κυρίαρχη αστική.

Όταν λοιπόν λέμε αυτοδιαχείριση, ας καταστεί σαφές σε όλες μας ότι πλέον εννοούμε την ελεύθερη και αδιαμεσολάβητη κυριαρχία κι εκμετάλλευση πάνω σε όσες αυθαίρετα αποφασίσαμε να κατατάξουμε σε κατώτερες. Όταν μιλάμε για αυτοδιαχείριση, εννοούμε την δική μας ελευθερία να εμπορευόμαστε τα σώματα κάποιων άλλων. Εννοούμε ότι μια κατσίκα δεν είναι ένα αισθανόμενο ζώο όπως κι εμείς, αλλά ένα παράγωγο του κόπου μας, της επιχείρησής μας, της δουλειάς μας. Είναι ένα προϊόν κι όχι ένα άτομο, είναι «εμπόρευμα», είναι ένα «κομμάτι» ή ένα «τεμάχιο», αναλώσιμο και άψυχο πριν καν πεθάνει, που κατασπαράζουμε χωρίς δεύτερη σκέψη.

Είμαστε σίγουρες ότι «κινηματικό κατσικάκι» που θα προμηθεύσουν οι «αυτόνομοι κτηνοτρόφοι», θα αγοράσουν και θα φάνε αλληλέγγυα οι κάθε λογής «ενεργοί πολίτες»,  όπως άλλωστε και οι γνωστοί «κάτοικοι» των γειτονιών, με τους οποίους ακόμα προσπαθούμε να καταλάβουμε τι τους διαχωρίζει.

Από την άλλη είναι αστεία η προσκόλληση σε έθιμα, όπου με αρχή ένα «θρησκευτικό θαύμα» έχουμε φτάσει να γιορτάζουμε μια δήθεν γιορτή αγάπης με σφαγές και υπερκατανάλωση.

Οι εξουσιαστικές σχέσεις και δομές της διάκρισης παραμένουν οι ίδιες μέχρι την ολική απελευθέρωση.

αντισπισιστές-αντισπισίστριες


1. Δημοσίευμα στο Cretalive: “10.000 αρνιά για το κίνημα ... του Ανωγειανού Οφτού!”
2. Δημοσίευμα στο tvxs: “Κρήτη: Κοινοπραξία κτηνοτρόφων για την αυτοδιαχείριση των προϊόντων”
3. Ανάρτηση στο athens.indymedia με τίτλο “Μπορεί το κίνημα της πατάτας να γίνει κίνημα το αρνιού;”
4. Online φόρμα παραγγελίας για “Ανωγειανό αρνί” , πρωτοβουλία του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Ανωγείων, για την διάθεση Αρνιού γάλακτος ελευθέρας βοσκής από τον Παραγωγό κατευθείαν στον Καταναλωτή


το κείμενο έχει ανέβει κι εδώ https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1392282

 

Copyright © χορτοφαγία: στάση ζωής