χορτοφαγία: στάση ζωής



Αποστολέας Θέμα: Χορτοφαγία. Μια δεύτερη ματια  (Αναγνώστηκε 2924 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Φενια Veggie

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 402
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Όλα τα έμψυχα έχουν ίσο δικαίωμα στη ζωή.
    • hi5
Χορτοφαγία. Μια δεύτερη ματια
« στις: Μάιος 12, 2007, 12:06:32 μμ »
Είστε χορτοφάγοι; Το προσδόκιμο επιβίωσής σας αυξάνεται κατά δέκα επιπλέον χρόνια ζωής κι έχετε 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσετε καρδιοπάθειες. Έρευνες δείχνουν ότι οι χορτοφάγοι ζουν περισσότερο και υποφέρουν λιγότερο από καρδιοπάθειες και καρκίνο!

 

Μια έρευνα με το κωδικό όνομα «Πρόγραμμα Κίνα» εστίασε την προσοχή της στη διαφορά μεταξύ των ως επί το πλείστον χορτοφάγων κινέζων από τις αγροτικές περιοχές που παραμένουν απαλλαγμένοι από ασθένειες σε προχωρημένη ηλικία και τους κρεατοφάγους συνομήλικούς τους των πόλεων, που ταλαιπωρούνται από καρδιοπάθειες, εγκεφαλικά, οστεοπόρωση, διαβήτη και καρκίνο.



 Οι παμφάγοι που ξεπερνούν τον μέσο όρο κατανάλωσης ποσοτήτων φρούτων και λαχανικών, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο των περισσότερων καρκίνων κατά 50-75%. Αυξάνοντας την ποσότητα των φυτικών τροφών που τρώτε, ενδεχομένως να ανακαλύψετε ότι αυτόματα μειώνετε την κατανάλωση κρέατος!

Η ανθρώπινη φυλή εξελίχθηκε ως παμφάγος, αν και στις απαρχές της εξέλιξής μας, το «μενού» περιλάμβανε μόνο ωμό και αργότερα ψημένο κρέας! Σήμερα καταφέραμε να καταναλώνουμε σε μια εβδομάδα περισσότερο κρέας απ’ όσο έτρωγαν οι πρόγονοί μας σε μήνες. Αυτό ίσως να οφείλεται στο ότι δεν χρειάζεται πια να κυνηγάμε το κρέας μας... με λόγχη προτού το φάμε! Επίσης, η ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, προσφέρει κρέας και γαλακτοκομικά με ευνοϊκότερους όρους απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Σύμφωνα με μια θεωρία, οι άνθρωποι έχουν μακρύ κόλον, όσο ένα άλογο ή μία αγελάδα και σχετικά αργό μηχανισμό διαμετακόμισης των τροφών, σχεδιασμένο να διασπά σπόρους και χορτάρια. Η εισαγωγή πάρα πολύ κρέατος μέσα στο σύστημα, σαπίζει κυριολεκτικά πριν φτάσει στο τέρμα του, απελευθερώνοντας τοξίνες στο αίμα.

Οι παμφάγοι που ξεπερνούν τον μέσο όρο κατανάλωσης ποσοτήτων φρούτων και λαχανικών, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο των περισσότερων καρκίνων κατά 50-75%. Αυξάνοντας την ποσότητα των φυτικών τροφών που τρώτε, ενδεχομένως να ανακαλύψετε ότι αυτόματα μειώνετε την κατανάλωση κρέατος!

Ο δρ. Κόλιν Κάμπελ, Πρόεδρος του Παγκόσμιου Ταμείου για την έρευνα του Καρκίνου, τονίζει ότι «η ζωική πρωτεΐνη είναι ένα από τα πιο τοξικά θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν» και συνεχίζει λέγοντας ότι «η συντριπτική πλειονότητα ίσως το 80-90% όλων των καρκίνων, των καρδιαγγειακών νόσων και των άλλων μορφών των εκφυλιστικών ασθενειών μπορούν να αποφευχθούν, τουλάχιστον μέχρι μια πολύ προχωρημένη ηλικία, απλά υιοθετώντας ένα διαιτολόγιο με φυτική βάση».

Είναι γνωστό ότι τα ζωικά λίπη έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη, τα οποία ανεβάζουν τα επίπεδα της κακής (LDL) χοληστερίνης, αυξάνοντας τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια. Αντίθετα με τους παμφάγους, οι χορτοφάγοι, τείνουν να τρώνε πολλές φυτικές τροφές, που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ασθένειες.

Οι περισσότεροι κρεατοφάγοι- παμφάγοι λαμβάνουν πάρα πολλές πρωτεΐνες. Σύμφωνα δε με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, χρειαζόμαστε περίπου 25γρ. πρωτεΐνης την ημέρα. Στατιστικές μελέτες δείχνουν όμως ότι η μέση κρεατοφάγος γυναίκα του δυτικού κόσμου, καταναλώνει περίπου 65γρ. και ο αντίστοιχος μέσος άνδρας περίπου 90γρ. Έτσι λοιπόν αν το γεύμα σας περιλαμβάνει ψάρι, φακές, φασόλια, ρύζι, αβγά, γιαούρτι, τυρί, ξηρούς καρπούς ή σπόρους, τότε πιθανώς καταναλώνετε ήδη αρκετές.




Επιμέλεια: Έφη Παναγιωτακοπούλου

Πηγή: περιοδικό «Up» Ιούλιος-Αύγουστος 2006

---

Ζωή σε μας λοιπόν!!!  ;)

Χορτοφαγια, η καλη μου φιλη=)



                    �

ΕΛΕΝΗ

  • Επισκέπτης
Απ: Χορτοφαγία. Μια δεύτερη ματια
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 12, 2007, 11:30:05 μμ »
   Ωραία Φένια μου όλ' αυτά, μπράβο, καθώς και τα άλλα δύο θέματα που πόσταρες. Πάντως αναξάρτητα από την χορτοφαγία, θα πρέπει να δίνουμε βάση και σε υγιεινούς τρόπους μαγειρέματος, στην άφθονη πρόσληψη ωμών τροφών και στην αποφυγή επεξεργασμένων τροφών επίσης, για να λέμε οτι θα ωφεληθούμε από μια χορτοφαγική διατροφή, μη το ξεχνάμε!

 

Copyright © χορτοφαγία: στάση ζωής
Contact