χορτοφαγία: στάση ζωής



Αποστολέας Θέμα: Χορτοφαγία και χαμηλός αιματοκρίτης  (Αναγνώστηκε 6736 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

  • New Kid in The Block
  • **
  • Μηνύματα: 7
    • Greece Vacation Search
Χορτοφαγία και χαμηλός αιματοκρίτης
« στις: Ιούλιος 10, 2012, 12:57:48 μμ »
Παιδιά χάθηκα λίγο (μόλις μερικά χρονάκια) ε?

Πρόσφατα πήγα σε έναν γιατρό επειδή ένιωθα έντονη κούραση τους τελευταίους μήνες και μου έγραψε εξετάσεις αίματος. Ταλαιπωρία με ΙΚΑ κτλ αλλά τελοσπάντων τις έκανα και είχα χαμηλό αιματοκρίτη. Με ρωτάει ο γιατρός "δεν τρως κρέας?". Του λέω ότι δεν είμαι και πολύ φίλος, και μου απαντάει "κακώς, να τρως". Οπότε λόγω ανωτέρας βίας η χορτοφαγία - προσωρινά τουλάχιστον - αναβλήθηκε...

Ήθελα να ρωτήσω: Έχετε και εσείς τέτοια προβλήματα με αιματοκρίτη και σίδηρο? Πώς τα αντιμετωπίζετε?? Υπάρχει κάποια εναλλακτική τροφή ή κάτι τέτοιο? Ή παίρνετε χάπια για σίδηρο?
Greece Vacation Search - Η μοναδική μηχανή αναζήτησης ελληνικών νησιών

Αποσυνδεδεμένος Χλόη

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 2208
Απ: Καλησπέρα σε όλους!
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 10, 2012, 01:06:16 μμ »
Aλέξανδρε δεν είμαι ειδική να σου απαντήσω, αλλά σκέφτομαι... μήπως πριν την κρεοφαγία, να δοκίμαζες χυμούς από σκούρα πράσινα λαχανικά?  Σπανάκι, ραδίκια κλπ
Έχουν πολλή μεγάλη ποσότητα σιδήρου.

Αποσυνδεδεμένος ToFu

  • www.tofu.gr
  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 1669
  • black salt is not black!
    • tofu.gr
Απ: Καλησπέρα σε όλους!
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 10, 2012, 01:43:34 μμ »
Χωρίς να θέλω να γενικεύσω, οι γιατροί μιας χώρας δεν είναι αποκομμένοι απ' την κυριαρχούσα ιδεολογία μιας χώρας. Αν οι κοινωνία είναι πεπεισμένη πχ ότι πρέπει να τρώμε κρέας, γιατί αλλιώς θα αρρωστήσουμε, τι περιμένεις να σου πει ο γιατρός;
Το ότι όλα αυτά είναι λίγο πολύ μπούρδες, μπορεί να το καταλάβει ο καθένας, εφόσον υπάρχουν χώρες (βλ. Ινδία) όπου ζουν μια χαρά εκατοντάδες εκατομμύρια χορτοφάγων... δηλαδή όλοι αυτοί θα έπρεπε να είχαν πεθάνει από έλλειψη σιδήρου κλπ κλπ...

Αποσυνδεδεμένος giorgosdelta

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 163
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook
Απ: Καλησπέρα σε όλους!
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 10, 2012, 02:38:40 μμ »
Αντιγραφη από παλιότερη ανάρτησή μου σε άλλο φόρουμ.

Φυτικές Πηγές Σιδήρου

Πηγές σιδήρου σε χιλιοστογραμμάρια χγρ (mgr) ανά 100γρ τροφής, είναι:
Θυμάρι Αποξηραμένο   124
Μαϊντανός Αποξηραμένος   97,8
Κύμινο Αποξηραμένο   82,7
Σπιρουλίνα   28,5
Κολοκυθόσποροι   15
Κακάο   14,5
Σόγια Κιμάς   13,7
Άσπρα Φασόλια   10,4
Φακές   7,5
Μαύρη μελάσσα   4,7
Νιφάδες Βρώμης   4,6
Αποξηραμένα ροδάκινα   4,1
Σπανάκι   2,7
Μαύρη Ζάχαρη   1,91
Αποξηραμένα δαμάσκηνα   0,9
Πολτός Ντομάτας   0,4

Σίδηρος χγρ ανά 100 Θερμίδες   :
Θυμάρι Αποξηραμένο   44,93
Μαϊντανός Αποξηραμένος   35,43
Κύμινο Αποξηραμένο   30,52
Σπανάκι   11,74
Σπιρουλίνα   9,83
Κακάο   4,85
Σόγια Κιμάς   4,04
Άσπρα Φασόλια   3,12
Κολοκυθόσποροι   2,77
Φακές   2,12
Πολτός Ντομάτας   1,82
Αποξηραμένα ροδάκινα   1,72
Μαύρη μελάσσα   1,62
Νιφάδες Βρώμης   1,24
Μαύρη Ζάχαρη   0,51
Αποξηραμένα δαμάσκηνα   0,38

Πως θα απορροφηθεί καλύτερα ο σίδηρος από το σώμα μας:
Τρώγοντας πλούσιες σε σίδηρο τροφές που εμπεριέχουν και βιταμίνη Γάμμα C.
Αποφεύγοντας τροφές πλόυσιες σε πολυφαινόλες όπως καφές και πράσινο τσάι. Επίσης τροφές πλούσιες σε ασβέστιο που εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου, όπως γαλακτοκομικά.
Μαγειρεύοντας σε σιδερένια δοχεία. Τα οξέα των τροφίμων φαίνεται να τραβούν ένα μέρος του σιδήρου από τα σιδερένια δοχεία. Το σιγοβράσιμο των όξινων τροφίμων, όπως ο τοματοχυμός, σε ένα σιδερένιο δοχείο, μπορεί να υπερδεκαπλασιάσει την περιεκτικότητα σιδήρου του παρασκευάσματος. Μαγειρεύοντας τροφές  που περιέχουν άλλα οξέα, όπως ξύδι, κόκκινο κρασί, λεμόνι, χυμό πρασινολέμονου, μπορεί να αυξήσει την περιεκτικότητα του τελικού μείγματος σε σίδηρο.

Πηγές:
http://www.care2.com/greenliving/12-top-vegan-iron-sources.html
http://nutritiondata.self.com/
http://en.wikipedia.org

Αποσυνδεδεμένος ilaeira

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 1077
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Καλησπέρα σε όλους!
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 10, 2012, 02:40:21 μμ »
Αλέξανδρε, μόλις το έγραψα αλλού: είχα πάντα χαμηλό αιματοκρίτη (ουσιαστικά είμαι χορτοφάγος από τα 16, αν και πρωτοξεκίνησα στα 14 για ένα χρόνο). Από τότε που έκοψα τα γαλακτοκομικά και τα αβγά, δηλαδή εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, έχω φυσιολογικό αιματοκρίτη. Νομίζω ότι η περίπτωσή μου μάλλον επιβεβαιώνει την άποψη ότι συνήθως η αναιμία σχετίζεται με μειωμένη απορρόφηση και όχι με μειωμένη πρόσληψη σιδήρου. Μπορεί κάποιος πχ να έχει χαμηλό αιματοκρίτη λόγω δυσανεξίας στη γλουτένη -που, επειδή δεν τη γνωρίζει, καταναλώνει τρόφιμα με γλουτένη κι έτσι δεν απορροφά τον σίδηρο-, γνωρίζω τέτοια περίπτωση, την έχω αναφέρει σε άλλη κουβέντα.

Αυτό που λέει ο τόφου σχετικά με τους γιατρούς και τις ιδεολογίες είναι σωστό. Χωρίς να είμαι γιατρός ή διατροφολόγος, στη θέση σου θα δοκίμαζα πρώτα το θέμα των συνδυασμών (δηλ. να καταναλώνω τροφές πλούσιες σε σίδηρο παράλληλα με τροφές πλούσεις σε βιταμίνη C και όχι στο ίδιο γεύμα με πλούσιες σε ασβέστιο). Παράλληλα θα έκανα αυτό που προτείνει η Χλόη. Παρεμπιπτόντως, όποτε έφαγα κρέας για να φτιάξω τον αιματοκρίτη μου δεν είχα αποτέλεσμα.

Αποσυνδεδεμένος mazikeen

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 2702
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Καλησπέρα σε όλους!
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 10, 2012, 03:01:47 μμ »
Αλεξανδρε, όπως ήδη αναφέρθηκε, οι γιατροί δεν αποτελούν εξαίρεση στη γενικότερη αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας περί αναγκαιότητας του κρέατος. Επίσης, έχε υπόψη σου ότι οι γιατροί δεν έχουν ειδικές γνώσεις περί διατροφής. Εκτός από ένα ή δύο μαθήματα στη σχολή, δε λαμβάνουν άλλη εκπαίδευση σχετικά. Και φυσικά, όπως και σε αλλά βιοιατρικά επαγγέλματα, χρειάζεται όχι μόνο βασική εκπαίδευση αλλά και συνεχής ενημερωση για νέες εξελίξεις. Η έρευνα γύρω από διατροφικά θέματα προχωράει κάθε μέρα και πρέπει να διαβάζεις τα αντίστοιχα επιστημονικά περιοδικά και ανακοινώσεις για να έχεις σφαιρική εικόνα για τις τελευταίες συστάσεις.

Φυσικά, κανένας εδώ δεν μπορεί να σου υπαγορεύσει τι να κάνεις με το δικό σου σώμα όταν πρόκειται για την υγεία σου. Θέλω όμως να σου πω, ότι ξέρω πολλούς ανθρώπους με αναιμία και είναι όλοι τους κρεοφαγοι. Το κρέας δεν είναι η μαγική τροφή που θα λύσει όλα τα προβλήματα. Όπως είπε πιο πάνω η ilaeira, πιο συχνά το θέμα έγκειται στην απορρόφηση παρά στην πρόσληψη. Μάλλον είναι ανάγκη να επανεκτιμησεις τη διατροφή σου και να δεις ποιες είναι οι πηγές σιδήρου σου και αν είναι αρκετές. Επίσης, χρειάζεται να καταναλώνεις βιταμίνη C μαζί με το φαγητό σου και να αποφεύγεις τροφές που εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου, όπως γαλακτοκομικά, τσάι και καφές. Αυτές μπορείς να τις καταναλώνεις εκτός των κυρίων γευμάτων.

Αν ενδιαφέρεσαι για συμπληρώματα, θα σου πρότεινα το Floradix. Θα το βρεις στα φαρμακεία, είναι σε υγρή μορφή. Το προτείνω επειδή είναι εύκολο στη χρήση και χωρίς παρενέργειες, διότι τα περισσότερα συμπληρώματα σιδήρου (συνήθως σε αμπουλες) προκαλούν δυσκοιλιότητα.
"Futurama is brought to you by: Glagnar's Human Rinds - It's a buncha, muncha, cruncha... human" - Futurama

Αποσυνδεδεμένος ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

  • New Kid in The Block
  • **
  • Μηνύματα: 7
    • Greece Vacation Search
Απ: Καλησπέρα σε όλους!
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 10, 2012, 04:06:12 μμ »
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ για το άμεσο ενδιαφέρον και τις συμβουλές!

Θα προσπαθήσω λοιπόν να μην τρώω ταυτόχρονα γαλακτοκομικά και τροφές που περιέχουν σίδηρο για να δω πώς θα πάει το πράγμα!
Greece Vacation Search - Η μοναδική μηχανή αναζήτησης ελληνικών νησιών

Αποσυνδεδεμένος mazikeen

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 2702
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Καλησπέρα σε όλους!
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 10, 2012, 05:05:44 μμ »
Χαίρομαι που βρήκες χρήσιμες τις συμβουλές που σου δώθηκαν, Αλέξανδρε!  :)

Είχα ποστάρει παλιότερα κάποιες συμπυκνωμένες προτάσεις για αύξηση του σιδήρου μέσω διατροφής, εδώ: http://www.veganforum.gr/index.php?topic=2234.msg33669.html#msg33669
"Futurama is brought to you by: Glagnar's Human Rinds - It's a buncha, muncha, cruncha... human" - Futurama

Αποσυνδεδεμένος foxy vegan

  • Διαχειρίστρια
  • Addicted
  • *****
  • Μηνύματα: 8565
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Ανθρωποι-Ζωα-Περιβαλλον: Ειμαστε ΕΝΑ
Απ: Χορτοφαγία και χαμηλός αιματοκρίτης
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 11, 2012, 07:05:51 πμ »
Αλέξανδρε καλή συνέχεια, τα παιδιά πόσταραν πολύ καλές προτάσεις.  thumbsup
Σεξισμός=Ρατσισμός=Σπισισμός
No one is free when others are oppressed.

 

Copyright © χορτοφαγία: στάση ζωής
Contact