χορτοφαγία: στάση ζωής



Αποστολέας Θέμα: Καρνιτίνη  (Αναγνώστηκε 1386 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος AVS

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 313
  • Φύλο: Γυναίκα
Καρνιτίνη
« στις: Ιούλιος 07, 2010, 03:43:10 μμ »
Εβαλα στην αναζητηση για την καρνιτινη αλλα δεν εβγαλε κανενα αποτελεσμα,υπαρχει καπου στο φορουμ συζητηση η αρθρο για την καρνιτινη? questionmark

Αποσυνδεδεμένος xenitop

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 390
  • Φύλο: Άντρας
Απ: καρνιτινη
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 07, 2010, 05:24:20 μμ »
  http://www.fitnesslogic.gr/supps/carnitine/carnitine02.htm
ΚΑΡΝΙΤΙΝΗ (L-CARNITINE)
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΝΙΤΙΝΗΣ
Η κύρια αποστολή της καρνιτίνης είναι η μεταφορά των λιπαρών οξέων στα μιτοχόνδρια του κυττάρου για την παραγωγή ενέργειας. Μέσα στο πλάσμα του αίματος η καρνιτίνη ενώνεται με τα λιπαρά οξέα και τα συνοδεύει στα μιτοχόνδρια. Στα μιτοχόνδρια η καρνιτίνη ελευθερώνει τα λιπαρά οξέα ώστε με την επίδραση των μιτοχονδριακών ενζύμων να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ενέργειας σχηματίζοντας ΑΤΡ. Αν τα λιπαρά οξέα δεν μπορέσουν να καούν αρκετά γρήγορα, η καρνιτίνη δρα επιστρέφοντας τα λιπαρά οξέα στο πλάσμα του αίματος.

ΚΑΡΝΙΤΙΝΗ ΚΑΙ ΚΑΥΣΗ ΛΙΠΟΥΣ
Η καρνιτίνη μπορεί να βοηθήσει στη μεγαλύτερη καύση λίπους, εφόσον ακολουθείται η κατάλληλη διατροφή και ειδική προπόνηση. Τα ένζυμα που βοηθούν στην καύση του λίπους αυξάνονται σιγά – σιγά στον οργανισμό, με αποτέλεσμα ένας αρχικά απροπόνητος ασκούμενος να μπορεί να καίει σχεδόν διπλάσια ποσότητα λίπους μετά από τρεις μήνες προπόνησης.

Έτσι ο αρχάριος και ο απροπόνητος ασκούμενος δεν έχει σε τίποτα να ωφεληθεί από ένα συμπλήρωμα καρνιτίνης γιατί επαρκεί πλήρως η καρνιτίνη που λαμβάνει από τροφές ή / και παράγει ο οργανισμός του.

Όμως ένας αρκετά προπονημένος ασκούμενος είναι πιθανόν ότι μπορεί να επωφεληθεί από την συμπληρωματική καρνιτίνη εάν ακολουθήσει τρεις απλές οδηγίες :

1.       Πρέπει να επιδιώκεται μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, σε δραστηριότητες μικρής έντασης και μεγάλης διάρκειας. Για να υποβοηθήσει η καρνιτίνη την μεγαλύτερη καύση λίπους θα πρέπει η δραστηριότητα να είναι συνεχόμενη, να διαρκεί τουλάχιστον 1,5 με 2 ώρες και η καρδιακή συχνότητα να βρίσκεται μέσα στην αερόβια ζώνη (55 – 75% της αφαίρεσης του 220 μείον την ηλικία του ασκούμενου).

2.       Η προπόνηση πρέπει να γίνεται με εντελώς άδειο στομάχι. Το τελευταίο γεύμα θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον τρεις ώρες πριν και να αποτελείται από τροφές με λίγες θερμίδες και πολύ χαμηλό ποσοστό υδατανθράκων.

3.       Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται υδατανθρακούχες τροφές ή ροφήματα αμέσως πριν, κατά τη διάρκεια κι αμέσως μετά την προπόνηση. Λήψη υδατανθρακούχου ποτού ή τροφής θα πρέπει να γίνεται περίπου μία ώρα μετά την προπόνηση.

Σημείωση : Σε μία δίωρη αερόβια προπόνηση, η καύση λίπους σπάνια μπορεί να ξεπεράσει τα 50 έως 100 γραμμάρια (450 – 900 θερμίδες), ποσό που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και κυρίως το σωματικό βάρος, το επίπεδο της φυσικής κατάστασης, την ηλικία και την ένταση της προπόνησης. Είναι πιθανό ότι η λήψη της καρνιτίνης δημιουργεί μία ευνοϊκή στροφή του οργανισμού προς τη μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας από λίπος αλλά για μικρό χρονικό διάστημα. Μετά την προσαρμογή και το συνήθισμα των επιπλέον δόσεων καρνιτίνης, ο οργανισμός «επιστρέφει» στις κανονικές μεταβολικές του συνήθειες.

ΚΑΡΝΙΤΙΝΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΩΝ
Η καρνιτίνη επηρεάζει έμμεσα το μεταβολισμό των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών. Η οξείδωση των λιπαρών οξέων μειώνει την περιφερική χρησιμοποίηση γλυκόζης, ενώ παρέχει τη δυνατότητα στα ακετύλια (υπολείμματα της β-οξειδώσεως) να εισέλθουν στον κύκλο του κιτρικού οξέος, πράγμα το οποίο αυξάνει την απόδοση ενέργειας του κυττάρου.

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ - ΑΝΤΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΧΡΗΣΗΣ
Η λήψη συμπληρωματικής καρνιτίνης γίνεται συνήθως για θεραπευτικούς σκοπούς σε άτομα που πάσχουν από ελαφρά καρδιακά προβλήματα, μυοπάθειες ή υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση.

Για τους αθλητές η λήψη συμπληρωματικής καρνιτίνης είναι αμφιλεγόμενη ως προς τη συμβολή της στη βελτίωση της απόδοσης :

·         Είναι άχρηστη, κι ίσως επικίνδυνη, για τους απροπόνητους αθλητές.

·         Είναι πιθανά υποβοηθητική για αθλητές με μέση και υψηλή φυσική κατάσταση που ασχολούνται με αερόβιες δραστηριότητες.

·         Αθλητές αγωνισμάτων δύναμης και ταχύτητας ή μπόντι μπιλντερς που προπονούνται με σκοπό την ανάπτυξη του μυϊκού όγκου δεν έχουν να επωφεληθούν σε τίποτα από τη συμπληρωματική χορήγηση καρνιτίνης.

·         Αθλητές κι άτομα που υποβάλλονται σε δίαιτα και ειδικό πρόγραμμα άσκησης για να χάσουν σωματικό λίπος, πιθανά να επωφεληθούν από την χρήση της εφόσον τη χρησιμοποιούν με το σωστό τρόπο (εξατομίκευση δόσης, περιοδικότητα χρήσης, σταδιακή αύξηση ποσότητας, κ.λπ.).
 

Αποσυνδεδεμένος AVS

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 313
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: καρνιτινη
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 07, 2010, 07:15:29 μμ »
Με ενδιαφερει η καρνιτινη απο τις τροφες και πως αναπληρωνονται οταν δεν τρωμε κρεας οχι απο συμπληρωματα.Εχω διαβασει αρθρα και γραφουν οτι χορτοφαγοι πρεπει να παιρνουν συμπληρωματα και επειδη τον τελευταιο χρονο εχω συχνες κραμπες,και ενω εψαξα το μαγνησιο δεν εχω προβλημα απο εκει,ψαχνω να δω μηπως ειναι απο χαμηλη καρνιτινη και τι πρεπει να τρωω σε αντικατασταση του κρεατος.

Αποσυνδεδεμένος xenitop

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 390
  • Φύλο: Άντρας
Απ: καρνιτινη
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 07, 2010, 08:26:25 μμ »
http://www.bodybuilders.gr/bodybuilding.asp?dtype=4&catid=3&recid=139

συντίθεται φυσιολογικά από τον ανθρώπινο οργανισμό από 2 αμινοξέα, τη λυσίνη και τη μεθειονίνη.

Αποσυνδεδεμένος AVS

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 313
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: καρνιτινη
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 07, 2010, 09:56:45 μμ »
μονο το 25% των αναγκων,το υπολοιπο 75% το παιρνουμε απο τις τροφες

http://www.iatrikionline.gr/deltio_50c/05_A.htm

Η καρνιτίνη (L-Carnitine) βιοσυντίθεται στον άνθρωπο με ρυθμό 1,2μmol/kg βάρους/ημέρα και αποδίδει το 25% των ημερησίων αναγκών, ενώ το υπόλοιπο 75% προσλαμβάνεται από τα τρόφιμα.

και στις δευτεροπαθεις ανεπαρκειες (στο πινακα 4) γραφει στις..

Επικτητες καταστασεις

2.μειωμενη προσληψη

-Χρονια παρεντερικη διατροφη
-Υποσιτισμος
-Αυστηρη χορτοφαγια
-Γαλα σογιας χωρις προσθηκη καρνιτινης
-Δυσαπορροφηση

Γιαυτο αναρωτιεμαι αν συνηθιζεται να παιρνουν οι χορτοφαγοι αμπουλες καρνιτινης και αν ναι σε τι ποσοτητα?υπαρχουν καποιες εξετασεις που μπορουν να δειξουν τα επιπεδα στον οργανισμο?

 

Copyright © χορτοφαγία: στάση ζωής
Contact