χορτοφαγία: στάση ζωής



Αποστολέας Θέμα: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία  (Αναγνώστηκε 48706 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Incognito

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 2810
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #120 στις: Μάρτιος 14, 2014, 03:55:52 μμ »
Σε δυο μήνες το βρίσκω δύσκολο να έχεις συμπτώματα λόγω χορτοφαγίας. Το πιο πιθανό είναι οτι είχες από πριν θέμα. Πόσο παλιότερα είχες κάνει τις προηγούμενες εξετάσεις;

Αποσυνδεδεμένος mazikeen

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 2702
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #121 στις: Μάρτιος 14, 2014, 06:37:03 μμ »
Καλημέρα σας! Δεν είμαι χορτοφάγος πολύ καιρό τα ζωικά τα έχω κόψει εδώ και 2 μήνες και προχτές πήρα τις ΄πρώτες εξετάσεις αίματος. Μου βρήκαν χαμηλά ερυθρά,αιμοσφαιρίνη και αιματοκρίτη. Μου κάνει εντύπωση γιατί δεν είχα ποτέ θέμα με το σίδηρο και τον αιματοκρίτη. Από την άλλη δεν θέλω με τίποτα να ακούσω ότι πρέπει να ξαναρχίσω το κρέας. Το έχω αποβάλλει και από τη διατροφή μου και  από το μυαλό μου. Ίσως δεν έκανα σωστούς συνδυασμούς τροφών τι να πω... Σας έχει τύχει και τι με συμβουλεύετε να κάνω για να πάρω τα πάνω μου;;; dunno

Μάρθα, όπως είπε και η Incognito, δύσκολο να οφείλονται τα αποτελέσματά σου αποκλειστικά και μόνο στη διατροφή των 2 τελευταίων μηνών. Πάντως, το κρέας σίγουρα δεν είναι απαραίτητο για μία ισορροπημένη διατροφή.

Το βασικότερο που έχω να σου προτείνω είναι να επανεκτιμήσεις τη διατροφή που κάνεις με το να κρατάς ημερολόγιο με το τι τρώς συνήθως, σε ποιές ποσότητες και τη διατροφική αξία τους. Σ'αυτό θα σε βοηθήσουν πολύ δωρεάν εργαλεία όπως το Fitday ή και το SparkPeople. Ετσι θα δεις πού υπολείπεται η διατροφή σου και τι αλλαγές θα χρειαστεί να κάνεις.

Είχα ποστάρει παλιότερα κάποιες σχετικές συμβουλές για αύξηση του σιδήρου εδώ και τις παραθέτω και παρακάτω:


Τώρα, όσον αφορά το σίδηρο, δεν είναι δύσκολο να προσαρμόσεις τη διατροφή σου για να λαμβάνεις περισσότερο σίδηρο. Βασικά πράγματα να έχεις υπόψη σου είναι ότι δυσχεραίνουν την απορρόφηση σιδήρου τροφές όπως τσάι και καφές, συνήθειες όπως το κάπνισμα και επίσης καλό είναι να αποφεύγεται η κατανάλωση γαλακτοκομικών μαζί με πηγές σιδήρου. Επίσης χρειάζεσαι βιταμίνη C σε αρκετές ποσότητες ώστε να μπορέσει ο οργανισμός σου να απορροφήσει το σίδηρο.

Προτείνω 3 κύριες τακτικές:

1. Αύξηση της βιταμίνης C σε όλα σου τα γεύματα. Προτίμησε περισσότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, φάε φρεσκοκομμένες σαλάτες μαζι με τα κυρίως γεύματά σου, δώσε έμφαση σε τρόφιμα πλούσια σε C, όπως ακτινίδια, πιπεριές, μαϊντανό, λεμόνι. Έχε υπόψη σου πως πρέπει να φας βιταμίνη C μαζί με την πηγή σιδήρου στο ίδιο γεύμα.

2. Αντικατάσταση των τροφών που τρως με αντίστοιχες πιο πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Η πρόταση της Λίλης για τις πλήρεις τροφές και τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι εξαιρετική, και η κατανάλωση τέτοιων τροφών θα σε βοηθήσει όντως και με το ζάχαρο του αίματος. Οπότε, ψωμί ολικής (καλύτερα φρέσκο από φούρνο), καστανό ρύζι, ή ακόμα καλύτερα αντικάστησε το ρύζι με κινόα ή κεχρί (υπάρχουν σε βιολογικά καταστήματα και ντελικατέσεν), κόψε τα επεξεργασμένα φαγητά τύπου κρακεράκια, μπισκότα, κρουασάν, και προτίμησε φρέσκα φρούτα, ξηρούς καρπούς και σπόρους, κράκερ βρώμης (oatcakes). Δώσε προσοχή στο πρωϊνό σου: φάε αρκετή ποσότητα, με έμφαση σε φρούτα ή φρέσκους χυμούς, βρώμη ή μούσλι, ψωμί ολικής, αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς.

3. Προσπάθησε να εισάγεις νέες τροφές πιο πλούσιες σε σίδηρο. Μία καλή πρόταση είναι η μελάσσα, ή το πετιμέζι. Εμένα μ'αρέσει μία κουταλιά μελάσσας σε μία κούπα ζεστό φυτικό γάλα (μην προτιμήσεις αγελαδινό, για τους λόγους που ανέφερα πιο πάνω), πάντα μαζί με μία πηγή βιταμίνης C. Πολλά αποξηραμένα φρούτα είναι πολύ πλούσια σε C, ειδικά τα σύκα και οι σταφίδες. Και τα δύο ιδανικά για πρωινό και σνακ. Μπορείς και να τα προσθέσεις σε φρουτοσαλάτες. Πολλοί ξηροί καρποί και σπόροι ενδείκνυνται, κυρίως κάσιους, κολοκυθόσποροι και σουσάμι (όχι ότι οι άλλοι δεν έχουν σίδηρο, αναφέρω τις πλουσιότερες πηγές). Προσπάθησε να τρως από μία χούφτα καθημερινά - επίσης το ταχίνι είναι ιδανικό, και για γλυκό. Υπενθυμίζω πάλι για τη βιταμίνη C - φάε και ένα φρούτο ή λίγη πιπεριά μαζί. Φυσικά, τα κυρίως γευματά σου καλό θα ήταν να περιέχουν καλές πηγές σιδήρου, όπως φακές, φασόλια, σπανάκι, άλλα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και χόρτα, κινόα, κλπ. Τα φασόλια και οι φακές μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς τρόπους, ώστε να τρως κάτι διαφορετικό κάθε μέρα.


Προτείνω αντί να επικεντρωθείς σε σκευάσματα βιταμινών, να επικεντρωθείς πρωτίστως στη βελτίωση της διατροφής σου (και του άγχους, θα πρόσθετα). Είναι βασικό να αναπτύξεις σωστές διατροφικές συνήθειες, που θα σε βοηθήσουν πιο πολύ από ο,τιδήποτε άλλο. Αν ψάχνεις για κάποιο συμπλήρωμα για να σε βοηθήσει αρχικά με το σίδηρο, έχω να προτείνω το Floradix. Το έχω δει στα περισσότερα φαρμακεία, είναι φυτικό, σε υγρή μορφή και βοηθάει με το σίδηρο με πιο ήπιο τρόπο από ότι οι αμπούλες σιδήρου (που προκαλούν δυσκοιλιότητα). Περιέχει και βιταμίνη C και άλλες μαζί, οπότε εγγυάται και καλύτερη απορρόφηση. Link.


Είναι μία καλή ευκαιρία να κοιτάξεις τι τρως σε καθημερινή βάση και ενδεχομένως να εισάγεις κάποια νέα τρόφιμα και συνήθειες. Θα επιμείνω στο τελευταίο, μιας και θεωρώ βασικής σημασίας το να καλλιεργούμε και να έχουμε σωστές διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά, προβλήματα όπως έλλειψη σιδήρου (εκτός και αν συντρέχουν ιατρικοί λόγοι δυσαπορρόφησης) μπορούν να διορθωθούν με μικρές αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες. Ελπίζω να γίνει έτσι και στην περίπτωσή σου.  :)

"Futurama is brought to you by: Glagnar's Human Rinds - It's a buncha, muncha, cruncha... human" - Futurama

Αποσυνδεδεμένος Marthax

  • New Kid in The Block
  • **
  • Μηνύματα: 5
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #122 στις: Μάρτιος 16, 2014, 10:35:01 πμ »
Και εγώ αυτό πιστεύω ότι το πρόβλημα μου υπήρχε από πριν. Είναι λίγο το διάστημα για να πέσει τόσο απότομα. Η αλήθεια είναι ότι λόγω δουλειάς δεν μπορώ να πω ότι η διατροφή μου ήταν η καλύτερη. Θα προσπαθήσω να κρατάω ημερολόγιο και να κάνω τους σωστούς συνδυασμούς τροφών γιατί δεν ξαναγυρίζω πίσω. Σας ευχαριστώ για τις συμβουλές και την επόμενη φορά θα είμαι super... clap

Αποσυνδεδεμένος Fanis

  • New Kid in The Block
  • **
  • Μηνύματα: 2
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #123 στις: Απρίλιος 15, 2016, 08:58:22 πμ »
Εμενα στις τελευταιες εξετασεις που εκανα ο σιδηρος ηταν 58,3.
το οριο που ειχε το εργαστηριο ξεκινουσε απο το 60 αλλα φιλαρακι μικροβιολογος μου ειπε να μην ανησυχω,κατω απο 45 να μην εχω.τα υπολοιπα φερριτινη,Β12,φολικο ηταν μεσα στα ορια.
θα προσπαθησω φυσικα διαβαζοντας και τις συμβουλες σας να τον αυξησω οσο περισσοτερο μπορω.πιστευω θα με βοηθησει πολυ και στην αντοχη στην προποηση

Αποσυνδεδεμένος Κονσουέλα

  • New Kid in The Block
  • **
  • Μηνύματα: 4
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #124 στις: Σεπτέμβριος 18, 2016, 04:43:55 μμ »
αρχικά θέλω να πω πως έχω βρει αυτό το φόρουμ πολύ χρήσιμο και ενημερωτικό!
σε σχέση τώρα με τα συμπληρώματα διατροφής, τα πιο "αθώα" τουλάχιστον (σιδήρου,β12,κτλ) , μπορούμε προληπτικά να πάρουμε ή ενδείκνυνται συγκεκριμένα μετά την παρουσία προβλήματος;

Αποσυνδεδεμένος mazikeen

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 2702
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #125 στις: Σεπτέμβριος 19, 2016, 11:48:54 πμ »
Γεια σου, Κονσουέλα! Δεν θα έλεγα ότι όλα τα συμπληρώματα που αναφερεις είναι οσο αθώα όσο υπονοείς. Δε θα πρότεινα σε κανέναν να πάρει συμπλήρωμα σιδήρου χωρίς να υπάρχει έλλειψη. Η Β12, όμως, είναι άλλο θέμα: καλό θα ήταν να παίρνουμε όλοι Β12 μέσω συμπληρωμάτων και εμπλουτισμένων τροφών.
"Futurama is brought to you by: Glagnar's Human Rinds - It's a buncha, muncha, cruncha... human" - Futurama

Αποσυνδεδεμένος Incognito

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 2810
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #126 στις: Σεπτέμβριος 19, 2016, 12:10:20 μμ »
Ο σίδηρος είναι όντως τοξικός όταν λαμβάνεται σε μεγαλύτερη ποσότητα από οτι χρειάζεται γι αυτό παίρνουμε μόνο όταν έχουμε έλειψη. Η Β12 είναι απαραίτητη για τους βίγκανς και την παίρνουμε πριν πάθουμε έλειψη προφανώς.

Αποσυνδεδεμένος Κονσουέλα

  • New Kid in The Block
  • **
  • Μηνύματα: 4
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #127 στις: Σεπτέμβριος 19, 2016, 02:54:47 μμ »
απλώς δε μπορείς να ξέρεις πότε θα πάθεις έλλειψη για να πάρεις αντίστοιχα το συμπλήρωμα. ειδικά η β12 απόσο βλέπω, εξαντλείται μετά από χρόνια. γι αυτό το ρώτησα. άμα το κάνει κάποιος προληπτικά, ή τι συμβαίνει συνήθως. ευχαριστώ για τις απαντήσεις !

Αποσυνδεδεμένος mazikeen

  • Addicted
  • ******
  • Μηνύματα: 2702
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #128 στις: Σεπτέμβριος 20, 2016, 02:06:15 πμ »
Θάρρος ότι είναι πιο εύκολο και επιθυμητό να φροντίζουμε τη διατροφή μας (και να παίρνουμε Β12!) ούτως ώστε να αποφύγουμε τυχόν ελλείψεις. Από εκεί και πέρα, μπορούμε να κάνουμε και εξετάσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα για να είμαστε σίγουροι. Αλλά τυχόν ελλείψεις δε συμβαίνουν από το πουθενά, έχουν σχέση με την τροφή μας, διάφορες παθήσεις και αρρώστιες, χρόνιες και μη, όποτε δεν έχει νόημα να ανησυχούμε δίχως λόγο.  :)
"Futurama is brought to you by: Glagnar's Human Rinds - It's a buncha, muncha, cruncha... human" - Futurama

Αποσυνδεδεμένος nutshell

  • New Kid in The Block
  • **
  • Μηνύματα: 2
Απ: Σιδηροπενική αναιμία & χορτοφαγία
« Απάντηση #129 στις: Δεκέμβριος 03, 2016, 11:37:33 πμ »
καλημέρα σας και εγώ έχω ένα μικρό πρόβλημα με την πεσμένη τιμή του σιδήρου. Συμπτώματα φοβερά δεν έχω, απλώς νιώθω ευκολότερα κόπωση και μερικές φορές έχω ζαλάδες ή πονοκέφαλο. Παίρνω και εγώ μελάσα και σποραδικά algon για το κεφάλι. Νομίζω πως το σώμα χρειάζεται κάποιο χρόνο να προσαρμοστεί και να βρει τις ισορροπίες του, αυτό είναι όλο...

 

Copyright © χορτοφαγία: στάση ζωής