χορτοφαγία: στάση ζωής



Αποστολέας Θέμα: Από αέρος ... Οικολογία  (Αναγνώστηκε 2201 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος foxy vegan

  • Διαχειρίστρια
  • Addicted
  • *****
  • Μηνύματα: 8566
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Ανθρωποι-Ζωα-Περιβαλλον: Ειμαστε ΕΝΑ
Από αέρος ... Οικολογία
« στις: Ιούνιος 30, 2007, 11:34:03 μμ »
Από τη Ματίνα Δεμελή
http://www.ethnos.gr/

Η Boeing αισιοδοξεί ότι οι ενεργειακές κυψέλες ή αλλιώς «fuel cells» που χρησιμοποιούν το υδρογόνο ως πηγή ενέργειας θα είναι ικανές στο μέλλον να κινήσουν μεγάλα εμπορικά και επιβατηγά αεροσκάφη. Αυτό μένει να το δούμε μέσα στους επόμενους μήνες, που θα γίνει η πρώτη δοκιμαστική πτήση του νέου αεροσκάφους, όπως δηλώνει στις Εικόνες η υπεύθυνη του προγράμματος κατασκευής του αεροσκάφους στο τμήμα της Boeing στη Μαδρίτη, Σαντάλ Ντοράντζ.

Πότε ξεκίνησε το πρόγραμμα για το πρώτο αεροπλάνο που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο τις ενεργειακές κυψέλες και πότε αναμένεται να είναι έτοιμο;

Σαντάλ Ντοράντζ: Ξεκινήσαμε το 2003, επιδιώκοντας να καταφέρουμε να αποδείξουμε για πρώτη φορά στην ιστορία της αεροπορίας ότι ένα επιβατηγό αεροπλάνο μπορεί να πετάξει με κυψέλες καυσίμου ως μόνη πηγή ενέργειας. Μέσα στους επόμενους τρεις μήνες θα γίνουν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις. Στο συγκεκριμένο αεροπλάνο υπάρχει ένα υδριβικό σύστημα που λειτουργεί με μπαταρία λιθίου και παρέχει ηλεκτρική ενέργεια στους κινητήρες. Οι κυψέλες καυσίμου παρέχουν όλη την ενέργεια στο αεροσκάφος αλλά το σύστημα αντλεί επιπλέον ενέργεια από τις μπαταρίες λιθίου, ενέργεια που απαιτείται για την απογείωση και προσγείωση του αεροσκάφους. Το πιο γνωστό είδος κυψελών καυσίμου είναι αυτό της Μεμβράνης Ανταλλαγής Πρωτονίου (ΡΕΜ). Αυτό το είδος της τεχνολογίας επιλέχτηκε γιατί προσφέρει μεγαλύτερη ενέργεια από τους άλλους τύπους κυψελών. Οι κυψέλες ΡΕΜ χρησιμοποιούν υδρογόνο ως πηγή ενέργειας και αέρα.

Το υδρογόνο όταν αναμειχθεί με τον αέρα είναι εύφλεκτο. Κατά πόσο είναι επικίνδυνο αυτό συγκριτικά με την κηροζίνη που καίνε τα συμβατικά αεροπλάνα;

Η ασφάλεια στην αεροπορία είναι υψίστης σημασίας. Το υδρογόνο είναι ένας κομιστής ενέργειας με χαρακτηριστικά παρόμοια των ορυκτών καυσίμων που χρησιμοποιούνται σήμερα. Χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο σχεδιασμό το υδρογόνο θα μπορούσε να γίνει το πιο ασφαλές από πολλά άλλα είδη καυσίμων, που κατά κανόνα χρησιμοποιούνται σήμερα στην αεροπλοϊα. Από τη στιγμή που εξοικειωθούμε δουλεύοντας με το υδρογόνο τα μελλοντικά σχέδια θα είναι ευκολότερα.

Ποια είναι τα περιβαλλοντικά οφέλη της τεχνολογίας που χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου;

Η χρήση κυψελών καυσίμου σε μικρά αεροσκάφη έχει πολλά οφέλη για το περιβάλλον. Τα αεροσκάφη αυτά θα είναι περισσότερο ανθεκτικά, θα είναι αθόρυβα και οι εκπομπές αερίων θα είναι μειωμένες.

Σε πόσα χρόνια πιστεύετε θα είμαστε σε θέση να πετάμε με οικολογικά αεροπλάνα που δεν θα ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα; Αποτελεί το υδρογόνο το καύσιμο του μέλλοντος;

Οι κατασκευαστές έκαναν μεγάλα άλματα τα τελευταία πέντε-δέκα χρόνια και η αεροναυπηγική έχει αρχίσει να επωφελείται από αυτές τις εξελίξεις. Η Boeing σε πρώτη φάση κατασκευάζει αυτό το αεροπλάνο για να ανοίξει τον δρόμο στη χρήση αυτής της τεχνολογίας σε μικρά αεροσκάφη. Σαν εταιρεία εξετάζουμε και άλλες εναλλακτικές πηγές ενέργειας όπως τα βιοκαύσιμα.

Οι επιστήμονες λένε πως τα αεροπλάνα έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Είναι εφικτό ένα τέτοιο αεροπλάνο να βελτιώσει την κατάσταση;

Την ώρα που η αεροπορία «απολογείται» μόνο για το 2% των εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως, η αεροπορική βιομηχανία αναπτύσσεται συνεχώς και αναγνωρίζουμε πλήρως την ανάγκη να συνεχίσουμε να δραστηριοποιούμαστε. Η καλύτερη συμβολή μας είναι να συνεχίσουμε δυναμικά την έρευνα για να βελτιώσουμε τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων μας.

Αποτελεί το νέο αυτό αεροπλάνο μια τεχνολογική πρόκληση;


Ναι, φυσικά. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να υιοθετήσουμε ένα σύστημα σχεδιαζόμενο για σταθερή ή αυτοκινούμενη χρήση σε βαρύτητα και όγκο, διαθέσιμα σε ένα μικρό αεροσκάφος. Οι κυψέλες καυσίμου προϋποθέτουν την ισορροπία του συστήματος, όπως είναι π.χ. η ανταλλαγή θερμότητας.
Σεξισμός=Ρατσισμός=Σπισισμός
No one is free when others are oppressed.

 

Copyright © χορτοφαγία: στάση ζωής
Contact